Världens ljus

27 april 2024 kl. 19 – 22
Kl 20 Andrum i Domkyrkan
Café i Nicodemusgården

Ljuständning mitt i stan och digitalt

Välkommen att delta i ljuständning på Stortorget i Kalmar . Tillsammans hoppas vi kunna fylla hela torget med ljus, och mänsklig värme! Vi kommer att finnas på plats kl 19-22. Domkyrkan är också öppen för den som vill gå in.  Klockan 20 samlas vi till ”Andrum” i Domkyrkan, en stilla stund med sång, musik och tal. Vi bjuder också på fika i Nicodemusgården hela kvällen.

Du som vill tända ett ljus kommer helt enkelt till torget under kvällen. Allt som krävs för ljuständningen finns på plats. Det går även bra att skicka en digital hälsning via mail eller Facebook/instagram. Det kan vara ett namn, en önskan, en förhoppning eller en bön. Sedan tänder vi som är på plats på torget just ditt unika ljus. Exempel: ”Tänd ett ljus och be en bön för min vän som inte mår bra. Tack!”

Skicka hit:     Facebook & Instagram: Världens ljus Kalmar.
                           E-post: varldensljuskalmar@gmail.com

Om du inte tänder ett ”torgljus”, får du gärna tända ett ljus hemma istället. Låt oss, Kalmarbor, lysa upp staden tillsammans!

Nästa datum för Världens Ljus är den 27 april, 18 maj och 15 juni,  kl 19-22