Tisdagsträff

Vasakyrkan har Tisdagsträffar för daglediga i samarbete med RPG (Riksförbundet PensionärsGemenskap). Samlingarna innehåller ett intressant föredrag och därefter blir det kaffe med gott tilltugg. Även du som inte är pensionär är välkommen.

Samlingarna alternerar mellan Vasakyrkan, Lorensbergskyrkan och Västerportkyrkan. Vi börjar kl.14.00 och slutar 16.00

Program hösten 2024

Vasakyrkan: 3 september” Astrid Lindgrens brevvän berättar” – Sara Schwardt.
Lorensbergskyrkan: 10 september ”Blir det bättre???”, Valla Karlsson (Tag gärna med hygienartiklar till Litauenhjälpen).
Västerportkyrkan: 17 september ”På bedrägerifronten mycket nytt. Att undvika bli lurad”, Matilda Wikman, Handelsbanken.
Vasakyrkan: 24 september ”Ukraina – inte bara krig”, Roland Ekerby, RPG distriksordförande.

Lorensbergskyrkan: 1 oktober ”Meningsfull mission med meningsfulla skynken”. Inger Edén.
Västerportkyrkan: 8 oktober ”Kommunarkivet i Kalmar berättar”. Marie Skårner och Malin Kullberg.
Vasakyrkan: 15 oktober ”Mitt liv som distriktsveterinär”. Ulf Broman.
Lorensbergskyrkan: 22 oktober ”Nästan pensionerade dietister – från då till nu”. Eva Lundström Wolke och Kerstin Arvidsson.
Västerportkyrkan: 29 oktober. ”Vårt bistånd – där det gör skillnad”. Riksdagsledamot Gudrun Brunegård berättar.

Vasakyrkan: 5 november. ”I Allhelgonatid”. Bertil Åhman.
Lorensbergskyrkan: 12 november. ”Med Jesus genom livet och i sorgen”. Samuela Hultgren.
Västerportkyrkan: 19 november. ”En rät och en avig” – en rolig och nyskapande andaktsbok. Sussie Kårlin, Kyrkoherde i Ryssby-Åby församling berättar.
Vasakyrkan: 26 november. ”Tillbakablickar – och siktet framåt”. Sång och musik med Christine och Göran Andersson, Torsås.

Lorensbergskyrkan: 3 december. ”Alla tiders sånger – eko från Nashville 2”.
Västerportkyrkan: Grötfest. Vi sjunger julens sånger. Gull-Marie Blixt m.fl. Kostnad 60 kr

Resa: 11 oktober. Höstmöte i Jönköping. Thomas Sjödin, Lars Mörlid och Niklas Ekberg medverkar.

Kontaktperson: Lennart Simonsson 070-862 58 33