Tisdagsträff

Vasakyrkan har Tisdagsträffar för daglediga i samarbete med RPG (Riksförbundet PensionärsGemenskap). Samlingarna innehåller ett intressant föredrag och därefter blir det kaffe med gott tilltugg. Även du som inte är pensionär är välkommen.

Samlingarna alternerar mellan Vasakyrkan, Lorensbergskyrkan och Västerportkyrkan. Vi börjar kl.14.00 och slutar 16.00

Program våren 2024

30 jan – Västerportkyrkan. Tomas Bjöersdorff – Elida-Sailing for Jesus. Med missionsbåten på uppdrag i Medelhavet.
06 febr – Vasakyrkan. Mie Wennerström – Möten med människor runt om i världen.
13 febr– Lorensbergskyrkan. Calle Nilsson – Alla tiders sånger – eko från Nashville.
20 febr – Västerportkyrkan. Gunnar & Ann-Britt Krondahl – Vi kryssar med Krondahls, Årsmöte.
27 febr – Vasakyrkan. Allan Widman. Vad gör en landshövding?
05 mars – Lorensbergskyrkan. Eva Svensson j- Munhälsa för äldre.
12 mars – Västerportkyrkan. Fredrik Olsson, pastor Karlshamn – Moldaviens utsatta barn.
19 mars – Vasakyrkan. Förklädeshistoria och historier! 11-kaffegänget från Räpplinge visar och berättar.
26 mars – Lorensbergskyrkan. Lena Johansson, pastor Emmaboda – ”Ord levande ord”.
02 april – Västerportkyrkan. Per-Erik ”peppe” Hansson- Pilgrimsvandring i Santiago de Compostela, Spanien.
09 april – Vasakyrkan. Bertil Åhman och hans gitarr –  Genom död till liv.
16 april – Lorensbergskyrkan. Monica & Göran Bengtsson – Tre månader i Jerusalem.
23 april – Västerportkyrkan. Magnus Wihlborg visar naturbilder – Kyrkoherden som har ”pippi” på fåglar.
30 april – Valborgsmässoafton – Ingen träff.
07 maj – Vasakyrkan. Himmelska körer – och jordiska. Om musiken och församlingens rum. Joel Holmquist, kyrkomusiker och Peter Bexell, präst, forskare, författare, Smålandsakademins Wallqvistpristagare 2023.
14 maj – Lorensbergskyrkan. Annie och Jakob Ventlinger – Att så ett frö är att tro på framtiden.
21 maj – Västerportkyrkan. Emma Berisson – Från visa till Gospel.

Resor

15 mars – Distriktsstämma i Nässjö
29 maj – Utflykt till Oskarshamn med bl.a. besök på Villa Shalom
(Mer information kommer

Program finns att hämta i respektive kyrka.

Kontaktperson: Bengt Lambert, 073- 021 63 84