Gemenskapshelg

NÄR: 7-9 oktober 2022

PLATS: Kustgården på ön Senoren, vackert belägen alldeles vid havet i Karlskronas skärgård

BOENDE: Vi bor i stugor och logement med 2, 4 eller 6 bäddars rum. En del har med sig husvagn. Allt praktiskt såsom matlagning och städning hjälps vi åt med.

RESAN: Vi får ta oss dit med bilar. Fyll bilarna så mycket det går = samåk. Skriv på listan om Du behöver skjuts – eller om ni har platser över i bilen

PROGRAM: Drop in mellan kl 18-19 på fredagen. Kl 19 välkomstsamling i matsalen. Vi har ett luftigt program, tid för att ”bara” få vara tillsammans men också samlingar och aktiviteter för alla, ung som gammal. Avslutas på söndagen med Gudstjänst, lunch o slutstädning. Beräknad hemresa ca kl 14.

KOSTNAD: Vasakyrkan står för omkostnaderna. Samtidigt: Vasakyrkan är VI! Om Du vill och kan bidra kommer vi att ta upp kollekt till Vasakyrkan under helgen.

ANMÄLAN: senast 2 oktober – MEN anmäl så snart som möjligt så vet vi att Du kommer! Anmäl på lista i Vasakyrkans entré, eller till Bertil Åhman, tel 072-331 92 71 (samtal eller SMS), mail: bertil.ahman@efs.nu.

OAVSETT om Du är helt ny i Vasakyrkan eller en inbiten medlem, är just DU viktig för oss och varmt välkommen att följa med oss på gemenskapshelg den 7-9 oktober!

Så roligt att Du/ni vill följa med till Kustgården på ön Senoren i Karlskrona skärgård. På hitta.se kan Du se var den ligger (Kustgården Senoren Ramdala). Kvällsmat fredag kl 19. Hemfärd söndag ca kl 14.

Ta med:
– Sängkläder och handduk (varma sovkläder kan vara bra)
– Kläder för inne- och uteaktiviteter
– För att underlätta inköp och transport av mat vill vi att varje bil bidrar med 1 liter mjölk, 1 liter fil, 1 bröd och kaka eller frukt till kaffet. Dessutom antingen en matpaj eller en matig sallad (4-5 pers) till fredag kl 19.
– godis eller chips eller nåt annat till ”lördagsmys”. Och gärna roliga/bra inslag som kan bidra till gemenskapen!

Om Du undrar över någonting, kontakta Bertil Åhman, 072-331 92 71