Betraktelser

Alpha – att få mötas och prata om livet, tro och Jesus
Lär oss att inse hur få våra dagar är, så att vi får visa hjärtan.”
Livet rusar på. En god vän sa till mig nu på förmiddagen: ”De flesta bara gasar på och gasar på i världens tempo! Ibland behöver vi dra i handbromsen!” Jag ger honom rätt. Det blir mer och mer sällsynt att vi stannar upp och reflekterar över varför vi lever och hur vi lever. Det är först när kriserna kommer som vi tvärnitar…
   Jag är oerhört tacksam att vi fått del av Alpha-kursen. Den ger verkligen en möjlighet att få bromsa in och få reflektera och diskutera med andra om hur livet är, vad det är att tro och vad/vem vi tror på. Tänk vad sådana samtal förenar människor! Att sitta tillsammans ett antal kvällar och dela våra livsfunderingar med varandra gör någonting med oss!
   Vi ser fram emot en ny Alphakurs nu i höst. Ett 10-tal tisdagskvällar då vi möts för att äta gott tillsammans, se en film som belyser kvällens ämne, och sedan få en timme då vi får byta tankar med varandra; testa våra tankar och livserfarenheter och lyssna in andras.
   Livet rusar fram – men det är alldeles för dyrbart för att vi bara ska låta det passera! Ta vara på chansen att bromsa in, diskutera och reflektera, och DELA LIV!
Välkommen till Alphakurs!  (Här får du veta mer:    Länk till Alpha-sidan)
hälsar
Bertil Åhman, präst
072-331 92 71

Vi fortsätter sända våra gudstjänster via nätet för den som inte har möjlighet att vara på plats i kyrkan. Du kan antingen se dem här på hemsidan (direktlänk eller under ”media”) eller på Youtube (https://vasakyrkan.nu/video).
Söndagar kl 10 är det som gäller för direktsändning – men de kan även ses i efterhand.

Bertil Åhman, präst

• Vill du ha förbön? Skicka ett mejl till bon@vasakyrkan.nu så ber vi för dig. Om du inte vill att mailet läses upp i våra webbsända gudstjänster kan du skriva det i mailet, så skickar vi det vidare till våra förbönsteam.
  • Du kan också ta kontakt med mig eller min kollega Benner Löwenham så ber vi mer än gärna för och med dig! (se under Vasakyrkan/kontakt)