Årsmöte 2021

Välkomna till Vasakyrkans årsmöte!

Årsmötet kommer att hållas digitalt via Google Meet lördagen den 13 mars kl 15. Länk till årsmötet (finns i texten nedan) kommer även att meddelas via nyhetsbrevet.

Länk
På grund av Corona-situationen så hålls årsmötet digitalt via Google Meet på denna adressen: meet.google.com/emz-cjyt-jnn. Du behöver ett kostnadsfritt google-konto för att delta. Koppla upp dig 30 minuter innan mötet börjar så att vi kan pricka av dig i röstlängden och eventuella tekniska problem är lösta.

Instruktioner
För att delta behöver ni en dator, surfplatta eller mobiltelefon utrustad med kamera och helst ett headset (hörlurar). Kameran kommer att användas för att säkerställa identiteten på dig som deltar och måste endast vara igång en stund i början under fullmaktsgranskningen och i samband med omröstningar. Den får dock gärna vara aktiv hela tiden. Ni som sitter två vid samma dator röstar via handuppräckning.

Använd hörlurar med mikrofon för att få så bra ljud som möjligt. Mikrofonen ska vara avstängd när du inte talar. I Google Meet finns en knapp där man ”räcker upp handen”. Gör detta när du vill få ordet. Mötesordförande kommer att säga till dig när du kan tala.

Delta på plats
För er som inte har utrustning för att delta digitalt så kommer vi att ha plats för 8 personer i kyrksalen. Vi vill då att ni anmäler er till Benner eller Bertil.

Delta via telefon
För er som inte har tillgång till dator eller smartphone så går det att delta via vanlig telefon. Ring då följande nummer: +46 8 505 451 46‬, använd pinkod: ‪274 953 381‬#. Observera att eftersom vi inte kan verifiera din identitet så kan du inte delta i omröstningar.

Motioner & handlingar
Eventuella motioner skall vara styrelsen tillhanda senast 13 februari. Alla handlingar, dvs dagordning, ekonomisk redogörelse samt eventuella motioner kommer att finnas för avhämtning i kyrkan samt tillgängliga via hemsidan för nedladdning.